Hopp til innholdet

5 tips til hvorfor man burde gjøre en markedsundersøkelse

Det finnes mange måter å gjennomføre en markedsundersøkelse på. Hovedmålet er å ta bedre avgjørelser, ved å samle inn data fra kundene dine.

5 tips til hvorfor man burde gjøre en markedsundersøkelse – Nimbus.

En markedsundersøkelse er et verktøy man bruker for å samle inn informasjon. Hovedmålet er å bruke dem til å ta bedre avgjørelser ved å samle inn data om kundene dine.

Hvordan vet man om kundene er tilfreds eller ikke, hvis man aldri gjennomfører en markedsundersøkelse? Det finnes mange måter å gjennomføre en markedsundersøkelse på.

Hvilket markedsundersøkelses firma skal man velge eller skal man gjøre det selv?

Her kommer 5 tips på hvorfor man bør gjøre en markedsundersøkelse:

1. Sparer penger og tid

Å stole kun på seg selv og sin magefølelse kan slå begge veier. Det kan bli dyrt hvis man prøver og feiler før man kommer til en god løsning. Dermed er det heller lurt å investere i et markedsundersøkelses firma som hjelper deg, slik at du får et godt resultat og forståelse av ditt marked. Prisen på markedsundersøkelse vil variere i forhold til hva du ønsker å oppnå og hvor stor undersøkelsen skal være. Her er det viktig å kartlegge hva som skal gjøres for å oppnå den innsikten man ønsker seg.

2. Løser problemer

Alle selskap har sine utfordringer. Det som kan være din utfordring kan være konkurrenten din sin også. Med et markedsundersøkelses firma kan du finne ut hvilke problemer du har og hvordan du skal løse dem.

3. Blir mer kjent med kundene dine

Det å kjenne sitt eget publikum er gull verdt. Det gjør at du har mulighet til å tilpasse produktene dine til demografens behov og kundene dine vil mest sannsynligvis godkjenne dette mer. Men dette vil kun hjelpe hvis du skaffer så mye innsikt som mulig igjennom markedsundersøkelsene. Markedsundersøkelse prisen vil variere fra bedrift til bedrift. Her er det viktig for deg som bedrift å finne et markedsundersøkelses firma som dekker dine behov.

4. Identifiser muligheter

Ved å få inn svar vil du kunne se hva kundene dine savner. Her er det viktig å ikke bli skuffet, men heller å se på det som en stor mulighet. Da kan du gjøre noe med problemet kunden føler på, og kunden vil da blir mer tilfreds.

5. Etter tiltak, gjør ny markedsundersøkelse

For å finne ut om tiltakene var lønnsomme er det viktig å gjennomføre en ny markedsundersøkelse. Tilbakemeldingene vil enten være positive eller negative. Kanskje noe kan bli enda bedre og mer optimalisert? Eller har du løst kundetilfredsheten, men de ønsker enda mer? Her er det viktig å gå igjennom markedsundersøkelsen fra tidligere sammenlignet med den nå. Som markedsundersøkelses firma vil man gå igjennom for å oppsummere og gi råd for videre. Fordelene ved gjøre markedsundersøkelser hos et firma er at du ikke sitter alene. Du har en sparringspartner og en med ekspertise innenfor feltet. Markedsundersøkelser kommer i mange forskjellige former og hva som er riktig for din bedrift vil variere ut fra hva du ønsker å oppnå.

Personvern‍

Ved markedsundersøkelser innhenter du mye data om dine kunder. Her er det viktig å ha alt i orden slik at du ikke skader bedriftens omdømme. Som markedsundersøkelses firma sikrer vi at vi overholder alle lover og regler innenfor personvern.

Ta kontakt med oss for å høre hvordan vi kan hjelpe din bedrift!